The red centre - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu The red centre - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu

The red centre

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Mei 2015 | Australië, Alice Springs

Hey guys,

Waar was ik gebleven? Ohja, krokodillen zoeken... Nou, we hebben ze gevonden hoor! Zaten we dan op een bootje met een gids op de Adelaide river. "Pas op met instappen guys, er ligt eentje op de loer hier" Ja hoor, even spannend maken dachten wij. Maar holy quacemoly, we waren nog niet ingestapt of we zagen zijn grote kop al drijven. Vanuit de boot voerde de gids ze stukken buffalo vlees met een stok, de krokodillen sprongen (ja serieus ze springen) dan op uit het water om het te pakken. Mega tof om te zien! Met een beetje meer krokodillen vrees dan dat we al hadden zijn we daarna naar de thermal pools van Mataranka gereden. Na een duik in het warme water (35 graden, komt vanuit de grond) besloten we dat Uluru niet overgeslagen mocht worden. Dus met een nieuwe planning reden we de nodige kilometers naar Alice Springs! (Geweldig toch, dat we dat zo even kunnen beslissen) Alice Springs is een stadje dat er ineens in de middle of nowhere staat, en ze hebben er ook nog alles! De sfeer is er alleen wat grimmig vonden wij, je ziet een duidelijk verschil tussen "the blacks" (aboriginals) en de blanken. Bij de bottleshops staat non stop politie en bij de kroegen zag je aardig wat (net iets te dronken) aboriginals naar buiten strompelen. Maar goed, daar gingen we dan: Uluru (Ayers rock)!!! Onderweg zag je om je heen het zachte rode zand al komen, the red centre, fantastisch mooi! We zijn helemaal fan van de outback geworden, het is allemaal zo onwerkelijk. Zaten we in de ochtend, na een nacht vol huilende dingo's, een ontbijtje te maken naast de bus komt er een wilde emu bij ons staan, zo tof! En dan Uluru, och och och wat een apart ding! Van verre zag je hem al staan (echt een joekel). Eenmaal aangekomen daar hebben we de walking tracks gelopen om Uluru en het spirituele verhaal van de aboriginals in ons opgenomen. Met zonsondergang hadden we onszelf geïnstalleerd op een lookout, zaten we dan met ons pastaatje en een dekentje vanuit de achterkant van de bus naar Uluru te kijken (ultiem geluk!). En na een kort nachtje zaten we er die ochtend weer voor de sunrise, nog mooier! Toen werd het tijd voor ons om het Kata Tjuta gebergte te gaan inspecteren. Nou jongens, Kata Tjuta is nog indrukwekkender dan Uluru! Wauw, we hadden de langste en moeilijkste track genomen maar oh wat was dat de spierpijn waard! Je liep en klom dwars door de bergen met geweldige uitzichten en kleine valleien, machtig mooi. Zie foto's zie foto's zie foto's! Met weer wat checkvinkjes op de bucketlist keerden we tevreden terug naar Alice. En daar ontstond het nieuwe plan: Door naar Adelaide! Ja, zo makkelijk gaat dat guys.

Dikke kussen van ons uit het rode hart van Australië.

Uluru en Kata Tjuta liedje: Xavier Rudd - Spirit bird

• 25 Mei 2015 - 08:12

Pappie:

Top avontuur!
    En weer verder

• 25 Mei 2015 - 10:28

Sanne :

Amazing guys! Wat een geweldig verhaal weer, ik geniet een beetje met jullie mee hier! Xxxxx

• 25 Mei 2015 - 16:31

Ciska:

Te gekke foto's !!!

• 26 Mei 2015 - 22:42

Anita:

Hoi Marloes en Thije,

Wat een avontuur!!! En wat kun jij leuk vertellen, Marloes!!!

Liefs X Anita