Survived the outback! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu Survived the outback! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu

Survived the outback!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 Mei 2015 | Australië, Darwin

Hello lovely readers,

Daar zaten we dan, in de outback met helemaal niks om ons heen. Overdag tourend van horizon naar horizon, met af en toe een roadtrain of busje om naar te zwaaien, tot s'avonds in de kou onze voeten te warmen aan een zelfgemaakt kampvuurtje. Hoe ultiem is dat! Weer wat van de bucketlist af. En de sterrenhemel? (Waar we het stiekem toch ook een beetje voor deden) FANTASTISCH! Ik heb nog nooit zoveel sterren gezien en de melkweg had niet duidelijker kunnen zijn, ooh wat had ik dat graag met jullie willen delen! (de sterrenhemel viel niet te fotograferen helaas) Er lag wel veel roadkill langs de weg, waren we net een beetje gewend aan de aangereden kangaroos, heb je hier koeien en paarden liggen! Bizar, maar die roadtrains zijn dan ook echt huge ass, daar wil je niet tegen op knallen. Toen we een beetje terug in de bewoonde wereld kwamen zagen we dat het burning season vol in start was gegaan, rook en vuur overal langs de wegen. De aboriginals branden grote stukken land af zodat het nog beter terug kan groeien. (Lijkt op sommige plekken net op de herfst in Nederland) Tof om te zien dat ze dit nog steeds doen zoals hen voorouders. Ons busje tuft trouwens nog lekker door, hij heeft de outback overleefd hoor hiehoee! Maar veel rust had die niet want het was natuurlijk tijd om Darwin te verkennen. In Litchfield NP hebben we onze eerste dag gespendeerd aan het zwemmen en chillen onder watervallen, hadden we wel even nodig na al die droogte om ons heen. Nu zijn we lekker door Darwin aan het struinen en morgen begint het krokodillen zoeken! Excited!!!

Dikke kussen uit het droge tropische Australië.

Ons outback liedje: Eddie Vedder - Hard Sun