Where the rainforest meets the reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu Where the rainforest meets the reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu

Where the rainforest meets the reef

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 Mei 2015 | Australië, Cairns

Hallo thuisfront,

Magnetic island was echt een goede keuze! Heerlijk weer even tot onszelf gekomen en wat wildlife van de list kunnen afstrepen! Want naast de koala's daar hebben we ook wallabi's, slangen en turtles gespot tijdens het hiken (tot 2 keer aan toe gewoon bijna op een slang gestapt, ieks!) Met ietwat spierpijn zijn we daarna richting Cairns getourd. Onderweg had je toffe stops bij watervallen waar in je kon zwemmen, natuurlijk vol gebruik van gemaakt. Het fantastische van Australië is dat het allemaal gratis is (houden wij Hollanders van!) en iedereen er ook met respect mee omgaat. Eenmaal in Cairns aangekomen vonden we het wel tijd voor een plan d'campagne. Zo gezegd zo "gemaakt", en de aankomende dagen waren zo vol gepland. De ochtend daarna zaten we al in het skyrailwagentje over het regenwoud. Heel erg leuk (en heeeel erg hoog!) Paar wandelingen bij stops gemaakt en vervolgens vanuit Kuranda met de trein weer terug (ook weer dwars door het regenwoud). Vanuit daar zijn we richting Cape Tribulation gereden via een mini great ocean road (strak langs het water) maar dan met het regenwoud aan de andere zijde. "Where the rainforest meets the reef." Na wat hikes en nachten vol dansende vuurvliegjes in het regenwoud van Daintree NP brak de grote snorkel dag aan. Oh oh oh, mega mega leuk ! De tourcompany met wie we gingen was de enige met toegang tot the great barrier reef vanuit Cape Tribulation (alleen ons kleine groepje dreef daar dus). En we kunnen zeggen dat niet alleen boven water, maar ook onderwater Australië ontzettend mooi is hoor jongens! Zeesterren, grote schildpadden, stingrays en octopussen zwommen om ons heen, net een droom. Gopro filmpjes moeten we toch maar eens even uploaden! (als we ergens ooit een computer tegenkomen, en tijd hebben)

Het verdere plan is om vanuit Townsville naar Darwin te rijden met het bussie. Dwars door de outback dus, spannend!!! (Fingers crossed dat onze oude vriend het volhoud)

Dikke kussen vanuit de boven- en onderwater wereld van Australië.

• 09 Mei 2015 - 12:59

Pappie: