Our own Australian farmlife - Reisverslag uit Mackay, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu Our own Australian farmlife - Reisverslag uit Mackay, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu

Our own Australian farmlife

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 April 2015 | Australië, Mackay

Hellooooo dutchies,

Het duurde even maar ik heb nu eventjes snel tijd voor een update. Where to begin? Het farmwork baantje bij mackay is gelukt! Het ligt in Eton bij de Kinchantdam, waar de familie deguara al het land bezit. We wonen nu in een schuur (luxe schuur met airco en douche etc) op het land van Anthony (de boer). Stukje verder op woont hij met zijn vrouw en 3 kids (Jackie, Savannah, Mac en Case). Elke dag eten we daar smokey (breakfast) lunch and tea (avondeten), er wordt dus goed voor ons gezorgd hier. De familie deguara bestaat uit 6 kinderen wie allemaal wat land (echt mega grote stukken) bezitten. Anthony heeft vee en suikerriet op zijn land, verder heeft die veel machines en voertuigen die hij opkoopt/opknapt en verkoopt. Hij laat ons alles zien hier, echt geweldig! We zijn er nu ongeveer 2 weken en hebben al zoveel gedaan. Even een paar toffe momentjes: met een jetski crossen bij de kinchantdam, scheuren met een buggy, quad en verschillende jeeps, sterren kijken bovenop een firetruck en daarmee ook naar de races (paardenraces) gegaan, (hele familie in de brandweerauto naar de races, superleuk!) op blikjes geschoten met een gun (aaaawesome) en thij heeft nog wat gemotorcrossed. (Alles kan daar omdat het eigen land is) Daarnaast werken we ook nog hoor! Thij doet voornamelijk met de mannen mee, whip'n snipping en op het land werken. Ik maak veel schoon, huizen, schuren en auto's. Maar de sfeer en omgeving is zo leuk, dat het niet echt werken is. (Hebben het goed voor mekaar hoor) Houden hier waarschijnlijk wel een bierverslaving en beerbelly aan over want de biertjes zijn vaste prik na 4 uur. Maar dat hoort erbij, living the real Australian farmlife. En oh! Voordat ik het vergeet te vertellen: Voor dat dit alles begon hebben we nog een dag tour gedaan met de germans naar de whitsundays, WAUW! Kan met overtuiging zeggen dat het de mooiste plek op aarde is. De foto's spreken voor zich, maar echt, zo ontzettend mooi! Hier hebben we ook gesnorkeld boven het reef. Poeh, zullen binnenkort maar even de gopro foto's en filmpjes uploaden. Want wat een mooie wereld is dat hey. Als we weer verder gaan reizen willen we sowieso meer tijd vrijmaken om te snorkelen, we zijn verkocht!

Vieze beestjes update:
Ik heb nu alles wel gezien, de angst is voorbij. (Ja echt, we moeten er maar mee leren leven)
Het enigste spannende is het hoge gras, moeten altijd even stampen om de slangen we te jagen. Want er zitten hier wel een paar gevaarlijke (nog niet gezien gelukkig!).

Nog even een nummertje: Alt-J - Taro

See ya guys!
Dikke kussen uit het avontuurlijke en nog steeds mooie Australië.

• 02 April 2015 - 21:25

Angelique Hertgers:

He Marloes,

Ik lees met veel plezier je reisverslag. ( je kunt leuk schrijven).
    Geniet er maar lekker van. Dit kunnen ze je nooit meer afnemen.
    En zo geniet ik er ook nog van.

gr An

• 05 April 2015 - 22:30