We found paradise - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Marloes Lange - WaarBenJij.nu We found paradise - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Marloes Lange - WaarBenJij.nu

We found paradise

Blijf op de hoogte en volg Marloes

19 September 2015 | Thailand, Surat Thani

Hey vriendjes en vriendinnetjes,

Allereerst: Indonesië is zo zo ZO mooi! Verliefd! Op Bali zijn we eerst naar Ubud gegaan waar we beroofd zijn door apen en machtig mooie rijstvelden hebben gezien. Vanuit daar richting Nusa Lembongan, een eilandje wat je binnen een uur helemaal hebt verkend (heerlijk rustig). En ook weer ontzettend mooi, vooral de zeewierplantages hadden een tof effect op de zee. Op Nusa kan je goed snorkelen met de reuze manta's (nee maar echt, REUZE!) Heel indrukwekkend, ook het koraal daar is nog erg levend, snorkeldaggie voor in de boeken. Helemaal gek van het snorkelen gingen we door naar Gili trawangan: paradijs op aarde! Gili T was zo relaxed, geen scooters etc alleen wat paard en wagens en fietsen (eiland heb je ook in een uurtje rondgefietst). Daar elke dag lekker lopen luieren op het strand en snorkelen in de zee, veel grote schildpadden daar! Met pijn in ons hart afscheid genomen van Gili T om weer richting Bali te vertrekken. Nog even gechilled in Sanur waar ik de lekkerste Balinese massage ooit heb gehad! (Die thaise breken mij als stijve hark vaak bijna door midden) In Maleisië, Kuala Lumpur zijn we maar een paar dagen geweest als tussenstop, maar wat een stad hey! Een shopping walhalla met allemaal grote malls, zelfs met een achtbaan erin, crazy! (Maleisië en Indonesië staan samen op de bucketlist om eens goed te verkennen in onze volgende reis!) Met een vlucht van maar een halfuurtje, ja echt, zijn we naar Krabi gevlogen. < moesten dit doen voor onze visum en was iets veiliger na de bomaanslagen etc. Van het ene paradijs in het andere zaten we op Ko Phi Phi met vuurshows op het strand (oh oh wat kijken we uit naar de gopro filmpjes). Maar na een paar dagen liet het regenseizoen zich even goed zien dus zijn we naar ao Nang gegaan, alleen maar regen regen regen dus besloten we niet meer te blijven en door te gaan naar Khao Sok NP. Little did we know, regende het daar natuurlijk ook. Nu zijn we geen aanstellers (we zijn toch hollanders hey, kom op nou) en gingen we vol goede moed een hike doen. En het beloonde, een hele dag geen regen en zelfs 2 groepen wilde apen gespot, cadeautje! Morgen gaan we weer richting de zon; eiland hoppen bij de gulf of Thailand, yay!

Steven & coconuttreez - Welcome to my paradise

Dikke plakkusjes van ons, want oh my god wat is het vies benauwd hier in het regenwoud! xxx

• 20 September 2015 - 21:47

Anita:

Lieve Thije en Marloes,

Het is allemaal niet bij te benen, al die schitterende reizen die jullie maken en die mooie dingen die jullie zien en mee maken. Erg leuk om het allemaal te lezen. Hopelijk gaan jullie je niet vervelen als je weer in ons saaie landje bent!
    Ik ga jullie verhalen zeker missen, dus wat mij betreft kunnen jullie nog wel even doorgaan op deze manier! Ik weet ook dat , dat natuurlijk niet haalbaar is! Zal ook zeker blij zijn om jullie weer te zien en te spreken.

Liefs Anita xxx