Crazy Germans - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu Crazy Germans - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu

Crazy Germans

Blijf op de hoogte en volg Marloes

23 Maart 2015 | Australië, Whitsunday Islands

Hi Friends and Family

Everything starts with a F this time!

Fraser island, wat een plaatje. We hadden een 3 dagen 2 nachten tour geregeld waarbij we met 4x4 jeeps het hele eiland rond reden. In een aantal jeeps mochten de groepjes zelf rijden! (Thije heeft dus aardig wat gecrost door het zand!) "Nana's and shitty drivers" mochten niet rijden dus ik viel af. Maakte ook niet uit, kon ik lekker om me heen kijken. Want wat was dit gaaf hey! Dwars door het regenwoud gereden, over de stranden heen getourd en bij de mooiste meren gezwommen. Lake Mckenzie, oh oh oh die noem ik even apart. Wat een meer was dat jongens! Niet te beschrijven zo mooi en helder, je moet de foto's maar zien. (Je kan bij Fraser niet in de zee zwemmen door de sterke stroming en gevaarlijke haaien) In de avonden kampeerden we in een oud aboriginal kamp omringt door dingo's (ja we hebben ze gezien op maar 5 m afstand, heel vet) Aan dit kamp zaten wel wat spirituele regels aan verbonden. Je mocht bijvoorbeeld niet fluiten want dan roep je slechte geesten op of in het vuur spugen want dan beledig je de aboriginals. Maar dat zat wel snor want het kamp zat vol dronken backpackers die waarschijnlijk niet eens meer konden fluiten door de goon. Wel echt lachen hoor zo met zijn allen!

Farmwork, yes we found it! Of nee, het vond ons. We hadden een advertentie geplaatst op gumtree dat we werk zochten ergens op een farm of voor fruit plukken. Toen we terug kwamen van Fraser werden we gelijk gebeld door een boer in McKay die ons wel voor een paar weekjes in dienst wil nemen. Dit gaan we natuurlijk even checken in mackay! Dus hoppa busje in en rijden maar.

Oh ja het busje, dat lieve oude ding. Om maar te beginnen met een F.. Foetsie!! Geld weg. Kostte iets meer dan verwacht helaas. (Waterpomp moest ook helemaal uit Adelaide komen) Maar hij doet het weer! En daar gaat het om. The journey in the van continues guys!

For now, we went to Hervey bay. Hebben hier wad gelopen (lekker Hollands) en bizar veel krabben gezien. Maar dan ook echt veel, een beetje het flying foxes scenario all over again. Daarna in 1770 hadden we het scenario weer, maar dan met vlinders die de zee opvlogen. Zo betoverd! De natuur in Australië blijft ons verbazen, we zien de mooiste dingen hier. We staan nog steeds elke dag op met kippenvel! Na al dat bijzonders hebben we weer gemeet met een paar Duitsers (crazy germans) van de Fraser tour. Samen met hen hebben een dagtrip geboekt voor de Whitsundays. Voor nu zijn we dus een paar dagen met hen op pad en gaan we daarna weer terug richting mackay voor the farmjob. Really excited!!!

Dikke kussen uit het peperdure maar nog steeds ontzettend mooie Australië.

• 27 Maart 2015 - 08:43

Renie: