Bloody mozzies - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu Bloody mozzies - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu

Bloody mozzies

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 Maart 2015 | Australië, Brisbane

Hey hoi!

Even een kleine update nu ik even WiFi heb, terwijl Thije bezig is met ons allemachtig prachtige busje.

Zo gezegd zo gedaan, we zijn begonnen aan de oostkust! Zo gek dat als je hier in Australië wat km's verder bent, je in een heel andere omgeving komt. Het blijft ons verbazen hoe mooi de natuur hier kan zijn! Ook de mensen zijn per plek weer verschillend. De rijkelui, de farmers, de surfers, de hippies enzovoort, van alle soorten wat leven hier the good life. Zo waren we zelf helemaal zen in Woody head (national park camping) met de wilde kangaroos, goanna's en papegaaien om ons heen. (Zo zo zoooo tof!) En op het andere moment stonden we tussen de dip-dye hippie meuk in byron bay! Byron fucking bay, wat een geweldige plek trouwens! Hier heeft Thije even goedkoop een surfboard op de kop getikt bij wat lichtelijk verslaafde ozzies. (Heb ook even die gast zijn rug ingesmeerd met antischimmelcreme, OH MY GOD!!!) kleine overwinning voor mijn smetvrees! Surfboard is daarna natuurlijk gelijk uitgeprobeerd in Fingal (zitten een paar kleine locale surfstrandjes). Vanuit daar zijn we de goldcoast afgereden. Nou jongens, het leek net een filmset! Zo ontzettend vet ziet het eruit daar, wauw! We hadden helaas geen stroom die dagen dus er zijn ook geen foto's gemaakt.. maar jullie moeten me dan maar geloven op mijn woord! Maar zoals ik het verhaaltje begon, Thije is bezig met het busje.. Want we staan nu net voorbij de goldcoast met boze camping gasten op een camping. Oh oh, Thije en Loesje kwamen met hard getoeter de camping op, weg was de rust. Wanneer we het stuur na rechts draaien gaat de toeter af, en laat deze camping nou heel veel bochtjes hebben.. Maar gelukkig konden we lieve John bellen en heeft hij Thije er door heen geleid, (Thije wordt nog eens een automonteur hey joh) en kunnen we zometeen verder cruisen richting Brisbane!

* We nemen niet altijd campings hoor! Merendeels slapen we op plekken langs de weg of aan het strand. Alleen op de toeristische plekken wordt er vaak gecheckt en delen ze boetes uit dus moeten we wel even legaal doen.

Vieze beestjes update:
- Ondertussen zijn we lekgeprikt door de bloody mozzies hier, en nee de deet van thuis helpt niks. (Kwamen, nadat we 10 liter bloed verloren hadden, erachter dat ze hier een speciale spray gebruiken)
- We hadden een ongewenste medebewoner in het busje. Meneer mega spin dacht even mee te reizen met ons, maar dat feest ging niet door. (Hij was echt mega, zelfs Thije was bang!)
- De insecten hier zijn allemaal groot (zelfs de mieren en vliegen? Wat eten die beesten?!) en lijken ook steeds groter te worden.. Mweh

Dikke kussen uit het altijd nog fantastische Australië.

• 09 Maart 2015 - 10:49

Tante Carla:

Hoi Loes en mister mechanico Thije,
    Hahaha ik vind het heel erg grappig, de hele boel in rep en roer, toet toet toet daar komen
    Loes en Thij de camping opgereden. Hahaha

Veel plezier!