Keep the bitch in tha ditch - Reisverslag uit Sorrento, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu Keep the bitch in tha ditch - Reisverslag uit Sorrento, Australië van Marloes Lange - WaarBenJij.nu

Keep the bitch in tha ditch

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Februari 2015 | Australië, Sorrento

Hi guys!

Het is gelukt! Via gumtree hebben we ons droomhuisje op wielen gevonden: een volkswagenbusje uit 1989!! De eigenaar: John is een oude monteur van in de 70 die het busje met veel zorg en liefde 17 jaar heeft gehad. Hij en zijn vrouw hadden het er dan ook wel even moeilijk mee dat ie verkocht werd. Maar wat een lieve mensen! Onder het genot van een biertje werd het busje aan ons verkocht. We kregen ook van alles mee van dat lieve vrouwtje: van dekens, kussens, handdoeken tot een wegenboek. Ook heeft John Thije wat rijlessen gegeven in het busje (had hij ook aan zijn zonen en kleinzonen gegeven) onder het motto: keep the bitch in the ditch. Deze bitch vond het allemaal wel best want dat rijden hoef ik nog niet in Sydney. Hij rijd net even iets anders dan de twingo thuis(!), maar ti ta thije is een geboren buschauffeur jongens! De eerste 1000 km waren dus al snel gereden. De mainroad waar we op rijden is de princess high way, alleen gaan we er (soms iets te) vaak van af door de zee op te zoeken. Vaak zie je hem niet door de duizenden, nee wat! miljoenen! eucalyptus bomen. Maar door deze toeristische tourtjes richting de zee hebben we veel mooie dorpjes gezien. Vooral de havendorpjes zijn hier erg mooi! (hier hebben we de lekkerste fish&chips ever gehad!) Het slapen in het busje gaat ook prima! We hebben onderweg 1 keer op een camping gestaan (met wilde kagaroos echt supervet) maar voor de rest gewoon wild gekampeerd bij de zee, wat meertjes en langs de weg. Jongens, hoeveel vrijheid kan je hebben? Wat een leventje. Elke ochtend wanneer er zee in de buurt is nemen we een ochtend duikje, zo lekker! En savond eten koken op ons mini gasstelletje als echte kampeerders (jaja ik en kamperen, wie had dat gedacht). Onderweg komen we wel veel roadkill tegen.. Dat is wel even wennen want het zijn geen egeltjes en konijntjes wat er in Nederland wordt platgereden. Grote kangaroos en wombats liggen hier in elke bocht, zielig joh! Er waren ook 2 cyclonen in het noord-oosten waar we wat onweer en regenbuitjes van mee kregen. Gelukkig niet veel last van gehad, de surfers hier waren er trouwens wel erg blij mee. Massive waves! Nu zijn we net met de ferry van Sorrento naar Queenscliff gevaren, vanaf daar gaan we de great ocean road berijden met ons bussie. Yiehoe! Helaas hebben we geen WiFi verder dus we zijn niet echt bereikbaar (ook wel even lekker toch).

Een paar toffe plekjes:
- Narrabeen, wakker worden aan de zee, geweldig!
- Austinmer (vlak bij Bulli), surfersbeach, ernstig stres moment tussen de surferdudes; zonder WiFi een verzekering regelen
- Kiama, wakker worden aan een super mooi meer
- Ulladulla, gezellig havenstadje
- Kioloa (net buiten Ulladulla) onze eerste campingnacht + kangaroos
- Lake entrance, leuk vissers stadje
- Frankston, heerlijke strandjes

Ennn groot nieuws! THIJE IS GESTOPT MET ROKEN! YEEEEEW! Een applausje waard toch!

Dikke kussen uit het snikhete maar ozo mooie Australië Xx

• 25 Februari 2015 - 13:11

Anita:

Hoi Thije en Marloes,

Wat heerlijk om met de camper door dat mooie land te rijden.fijn al die vriendelijke mensen te ontmoeten!!
    Thije, echt een felicitatie waard!! Wat een super goed besluit om te stoppen met roken!

X groetjes Anita

• 25 Februari 2015 - 13:35

Myrthe:

• 25 Februari 2015 - 19:19

R:

Leuk geschreven reisverslag Loes !!
    Straks bundelen en uitgeven : waarishetwitteVWbusje nu. aus

Kielie goed bezig : relax stand en stoppen met roken .

grt Renni